Η αναζήτηση με λέξεις κλειδιά είναι απογοητευτική. Ειδικά όσο πιο πολύ προσεγγίζει κανείς το θέμα μητρότητας & παιδιού τόσο απομακρύνεται από Ιατρικά site και κατευθύνεται προς:
- ιστοσελίδες εταιρειών διαφόρων προϊόντων και σε
- ιστοσελίδες που ανήκουν σε Ομίλους εταιρειών
- blog ανταλλαγής απόψεων
Το πώς γίνεται η επιλογή από την Google της εμφάνισης λέξεων-κλειδιών και της προβολής ιστοσελίδων έχει να κάνει με την εσκεμμένη ανακατεύθυνση προς site τα οποία με τη βοήθεια προγραμματιστών επιτυγχάνουν να εμφανίζονται πρώτα στην αναζήτηση ακόμα και αν η αναζήτηση αφορά ένα πολύ εξειδικευμένο Ιατρικό θέμα. Η ανακατεύθυνση αυτή είναι μία διαδικασία την οποια μας ανέλυσε ο κ. Μ.Ε., προγραμματιστής και συνδημιουργός εταιρείας η οποία αναλαμβάνει την δημιουργία και την λειτουργία sites. “θα πρέπει να δαπανηθεί πολύς χρόνος και μεγάλο χρηματικό ποσό για να υπάρχει συνεχής ροή και ανακατεύθυνση προς συγκεκριμένα sites. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο τα πιο εξειδικευμένα Ιατρικά sites δεν μπορούν να ανταποκριθούν στον διαφημιστικό “πόλεμο” προβολής που καθημερινά γίνεται στο google και στις άλλες μηχανές αναζήτησης. Τα Ιατρικά sites και οι ιστοσελίδες Υγείας δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτόν».
Το 2012 το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών πραγματοποίησε έρευνα η οποία έδειξε ότι:
Το 39% (2012) συμμετείχε ενεργά σε μη Ιατρικά blogs/forums
Το 40% αναζητά μέσω forum άτομα με το αντίστοιχο πρόβλημα
Το 43% αναζητούσε απαντήσεις για Ιατρικά θέματα σε διάφορες ιστοσελίδες (χωρίς όμως να διευκρινίζεται το είδος των ιστοσελίδων αυτών).
Τα αποτελέσματα της έρευνας δημοσιεύθηκαν στην ιστοσελίδα http://www.sekee.gr/inst/hamac/.
Στην Ελλάδα τον έλεγχο της πληροφορίας τον έχουν οι ίδιοι οι γιατροί που σημαίνει ότι πρέπει να διατηρούν επιστημονική στάση, βασισμένη σε Ιατρικές μελέτες και Κατευθυντήριες Οδηγίες διατηρώντας το κύρος της επιστήμης που πρεσβεύουν.